Багато батьків бояться віддавати дитину в дитячий сад. Страхи часто виникають через те, що для них це абсолютно новий досвід. Як подолати хвилювання, як не нервувати і зробити ці важливі для дитини дні приємними для всіх?
Якщо батьки вашої дитини новачки, слід пам’ятати кілька порад.
На початку, до приходу малюка в дитячий садок, варто відвідати будівлю, дізнатися, які умови в дитячому садку, яке приміщення буде призначене для дитячої групи.
Варто ознайомитися з розпорядком дня, дізнатися, які заходи заплановані та в який час діти будуть харчуватися.
1.Будьте послідовними
Кожен батько і дитина повинні визнати, що дитячий садок стає для них повсякденним життям, що відвідування його буде частиною кожного дня і що від нього не можна відмовлятися з будь-якої причини.
Батьки повинні підтримати дитину в такому ставленні, показати, що вони не вагаються і переконані, що дитині буде добре в дитячому садку. Вони не повинні ставити їх у ситуацію, коли вони сумніваються в розумності свого рішення. Дитина відчуває кожну їх поведінку і кожну емоцію. Вибираючи дитячий садок, ви повинні бути послідовними в цьому. Можна пояснити дитині, що дитячий садок для нього важливий так само, як робота для мами і тата, а школа для братів і сестер.
Коли дитина вперше йде в дитячий садок, батьки зазвичай мають можливість скористатися адаптаційними заняттями - часом, коли дитина готується до перебування в ньому протягом тривалого часу.
2. Акцентуйте увагу на перевагах дитячого садка
Батьки часто задаються питанням, чому їхній дитині відвідувати дошкільний заклад.
Слід пам’ятати, що дитячий садок – це місце, де дитина навчається правилам функціонування в суспільстві. Він дізнається, що означає жити серед інших людей. Він вивчає елементарні ввічливі фрази, заводить друзів. Він вчиться вирішувати свої перші проблеми, заспокоювати свої перші конфлікти.
Чудовим аргументом є навчання самостійності, яка дуже важлива для дитини, адже вона знадобиться їй у подальшому житті, як у дошкільному закладі, так і в школі.
У дитячому садку є багато занять, під час яких дитина дізнається багато нового. Важливо, щоб навчання проходило весело під наглядом кваліфікованого педагогічного колективу.
Діти вчаться встановлювати елементарні міжособистісні контакти, розучують пісні, віршики, вдосконалюють музичний слух. Вони також практикують свої ручні навички, необхідні для того, щоб пізніше навчитися писати.
Вони пізнають власне тіло, розвивають його за допомогою вправ.
3. Відпустіть свої страхи
Батьки іноді стикаються з дилемою, залишаючи дитину в дитячому садку, особливо коли бачать плач або тугу малюка. Турботи зайві. Як ми, дорослі, опиняємося на роботі та у власному оточенні, так з часом діти опиняються в дитячому садку серед інших дітей.
Корисна порада для батьків - у перші дні перебування в дитячому садку можна заохочувати малюка взяти з собою улюблений талісман - м'яку іграшку. Йому буде легше у важкі моменти дня, коли він сумує за батьками.
Часто буває так, що батьки після повернення дитини з дитсадка розпитують її про те, що там сталося, як пройшов день, які були заняття, що вони їли на вечерю, з ким грали, що їх порадувало, а що було неприємно. . Так само часто діти взагалі не хочуть відповідати на ці питання, і тоді батьки починають хвилюватися, що якщо відповіді немає, то точно щось не так. Це не правда. Найчастіше діти говорять лише про те, що для них важливо і на що батьки точно не звернуть увагу.
4.Скажи правду
Дуже важливо не обманювати дитину, забираючи її з дитячого садка. Зазвичай він питає: «Мама/тато, коли ти за мною прийдеш?» Потім варто приблизно визначити час – адже діти не знають годинника – я прийду після обіду, полудня.
Коли батьки з дитиною приходять в дитячий садок, варто виділити хвилинку, щоб попрощатися, краще не допускати, щоб це відбувалося в машині або на порозі кімнати. Однак слід пам'ятати, що це не повинно тривати занадто довго. Ви маєте повністю довіряти вихователю, коли йдеться про прийняття дитини та догляд за нею в групі.
5. Подбайте про одяг.
А тепер практична порада - завжди одягайте дитину в садок зручно, в одяг, який не сковує її рухів. Деякі мами «одягають» дівчаток, щоб вони виглядали гарно, але в дитячому садку вбрання часто заважає багатьом заняттям. Діти дуже люблять грати на килимі, зручні штанці, лосини та легінси якнайкраще підійдуть для такої розваги.
Якщо можливо, ми повинні одягнути дитину «зверху», тоді вона сама вирішить, тепло їй чи занадто холодно, і зніме або одягне якийсь одяг.
Також слід пам'ятати про те, який одяг має бути у дитини для виходу у двір. Відповідний головний убір, взуття та куртка врятують вихователя, який допомагає дітям одягатися. Якщо є можливість, купіть дитині туфлі на слипонах, тягах або на липучках. Це заощадить ваш час при переодяганні.
У кожного дошкільника повинна бути сумка/рюкзак з комплектом одягу для змін. Іноді буває так, що одяг забрудниться або заляпається. Після цього вихователь повинен вміти переодягнути дитину в новий одяг.
Що вам потрібно знати?
Їжа - як відомо, в дитячому садку подається в певний час, і вихователь заохочує дітей їсти і пробувати все. Про це варто поговорити з дитиною і переконати її, що інші діти теж все пробують і вам потрібно пізнавати нові смаки.
Відпочинок - у багатьох дитячих садах обов'язковий відпочинок замінюють післяобіднім. У ньому беруть участь усі діти. Відпочиваючи, діти слухають книгу, яку читає вчитель, або слухають розслаблюючу музику. Якщо дитина маленька і група має можливість поспати після обіду, а дитині цього не хочеться, вихователь забезпечує їй інший вид релаксації в цей час.
Контакт з вчителем - кожен день батько бачить вчителя і в цей час він може запитати про все, що стосується його дитини. Крім того, зазвичай в дитячому садку проводяться Дні відкритих дверей, зустрічі або інші форми, які дають можливість батькам зв'язатися з вихователем.
Записуючи дитину в дитячий садок, варто пам'ятати, що саме тут відбувається більша частина виховного процесу. Для цього працюють і вихователі, і батьки.
Кожен з батьків піклується про те, щоб його дитина була правильно навчена і вихована, тому варто довіритися персоналу дитячого садка і без побоювання віддавати туди свою дитину.
Що таке латералізація?
Латералізація - це перевага однієї
сторони під час рухової діяльності.
Латералізацію діяльності ще називають
«функціональною асиметрією».
Ми маємо справу з асиметрією в
анатомічній будові тіла.
Схема тіла людини здається симетричною:
у людини два вуха, очі, дві пари кінцівок. Однак це удавана симетрія.
Також дослідження людського мозку
показують, що одна з півкуль трохи більше. Функціональна симетрія нашого тіла
також чітка, в основному це кінцівки (частіше використовуються одні) і органи
чуття (домінує одне з очей і вух).
Особливо важливу роль відіграє
координація рухів рук, яка полягає в тому, що рухи обох рук різні, причому
провідна (права) рука виконує основну діяльність, а підлегла рука створює лише
кращі умови для роботи. права рука. Високий рівень точності рухів досягається
при домінуванні однієї з кінцівок і взаємодії з нею іншої, а також при
домінуванні ока і руки на одній стороні тіла. Це сприяє утворенню т. зв система
рука-око, яка є основою для координації очей-руки, тобто виконання більшості
маніпулятивних і графічних дій.
Латералізація, тобто частковість, функціональне
домінування однієї сторони тіла пов'язане з домінуванням однієї з півкуль
головного мозку.
Більшість людей представляють модель
однорідної правосторонньої латералізації: домінування правого ока (правоокий),
руки (правша), ноги (правша).
Латералізація розвивається протягом усього життя дитини. Зазвичай
праворукість виявляється приблизно у 2-3 роки, а ліворукість – у 3-4 роки.
Остаточно домінування рухової діяльності
в більшості випадків встановлюється до 6 років. Процес латералізації завершується
в шкільному віці.
Моделі латералізації
Результатом дослідження латералізації є
визначення моделі латералізації:
• Однорідна права або ліва латералізація
(наприклад, правоокий, правша, правоногий або лівоокий, лівша, лівша).
• Неоднорідна латералізація -
перехрещена
(домінуючі рухові та сенсорні органи розташовані по обидва боки від осі
тіла, наприклад, у правшів, лівооких і правоногих дітей).
У цих випадках труднощі в основному
викликані порушенням координації очей і рук (координація рук і очей) і
виявляються під час малювання, письма і читання.
• Латералізація не фіксована (слабка) -
відсутність функціонального домінування однієї сторони тіла.
Це тимчасовий стан (після 6 років
свідчить про затримку процесу латералізації) або постійний, амбідекстрність
зберігається до кінця життя.
Ці діти часто мають труднощі з
навчанням. У дитини виникають труднощі в орієнтуванні лівої та правої сторони
власного тіла, в орієнтації в просторі, утруднено відображення геометричних
фігур, впізнання та відображення подібних за формою, але по-різному
розташованих у просторі літер і цифр (п-б-г-г).
Неправильна латералізація не повинна
бути причиною занепокоєння, якщо вона не супроводжується додатковими розладами,
тобто руховими розладами, розладами зорового сприйняття, просторової орієнтації
та вторинними емоційними розладами.
У ліворуких дітей перейшли на «силу»
наявні розлади особистості. У них спостерігаються емоційні розлади:
плаксивість, лякливість або напади гніву, агресивність. Невротичні розлади
проявляються заїканням, нічним нетриманням сечі. У них розвивається почуття
меншої цінності, боязке ставлення до оточення, уникання соціальних контактів і
психомоторна гіперактивність. Також посилюється небажання до дитячого садка,
школи та дидактичної діяльності.
Запам'ятайте загальні правила поводження
з дитиною-ліворукістю.
Ліворукість слід розглядати як одну з
багатьох індивідуальних характеристик людини.
Під час графічних занять необхідно
створити атмосферу прийняття, сформувати мотивацію до додаткових вправ, ввести
перерви на відпочинок і релаксаційні вправи.
СПОСОБИ ПЕРЕВІРИТИ, ЧИ ВАША ДИТИНА ЛІВША
Ми хочемо показати зацікавленим батькам,
як перевірити, лівша дитина чи ні.
ПЕРЕВІРТЕ, ЧИ ВАША ДИТИНА ЛІВША!
батько! Якщо ви хочете знати, яка рука,
око чи нога вашої дитини розвиваються швидше, спостерігайте, як вона реагує в
різних ситуаціях.
РУКИ
• покладіть перед дитиною іграшку,
попросіть вказати на неї пальчиком
• киньте на підлогу кілька блоків і
попросіть дитину побудувати з них вежу
• дайте дитині маленький м'яч і
попросіть його кинути
• дайте йому цукерок і скажіть, щоб він
роздав їх решті домочадців
НОГИ
• спостерігайте, якою ногою дитина б'є
м'яч
• одягаючись, звертайте увагу, яку ніжку
дитина першою вставляє в штанину шортів
• спостерігайте, з якої ноги дитина
починає спускатися сходами
• попросіть їх пострибати на одній нозі
ОЧІ
• зробити в аркуші паперу маленький
отвір, попросити дитину подивитися крізь вирізаний отвір
• згорніть газету і скажіть дитині
подивитися в «телескоп»
• дайте малюкові малюнок і лупу та
спостерігайте, яким оком дитина дивиться
ВУХА
• станьте позаду дитини і впустіть щось
на підлогу, наприклад, олівець. Спостерігайте, куди дитина поверне голову, щоб
побачити, що сталося
• попросіть дитину прикласти вухо до
вашого серця і послухати, як воно б'ється
• дайте дитині годинник і попросіть
послухати, як він цокає. Подивіться, до якого вуха він прикладе.
Ліворукі люди, як правило, мають поганий
почерк. Це пов'язано з неправильним положенням руки і неправильним положенням
пера. Пояснимо дитині, як тримати ручку, як оформити зошит і з чого почати
писати
Попросіть вчителя посадити дитину в
місце, де вона зможе вільно рухатися. Краще, щоб дитина займала місце ліворуч
від столу чи лавки, а товариш – праворуч.
«Примушувати лівшу користуватися правою
рукою для неї шкідливо!!!»
Co potrafi samodzielny przedszkolak?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz